Sidor

tisdag 3 juli 2012

Sista förberedelserna

I kväll packas det febrilt här....Det är mycket som ska med upp till Härnösand i form av cykelrelaterat men också "civila" saker som skall användas på semestern efteråt.
I morgon åker vi för att hinna inrätta oss i lugn och ro. Torsdagen ägnas åt laddning samt lite lugn cykling, fredagen åt racet och lördagen åt hantlangning åt Jonas som ska köra partempot. På söndagen ska vi vara hejarklack åt våra klubbkompisar som ska köra linjeloppet så då är det i varjefall inte så mycket att tänka på. Förhoppningsvis får Vallentuna CK med sig några medaljer från detta VSM. Efter helgen vet vi....

Min vecka började dock inte bra. Igår hade jag feberkänsla samt att halsen kändes tjock. I ren "panik" boostade jag mig med alvedon, glass, strepsils och precis innan sänggång, lite whisky. Inte gott men det brände bra och fan vet om jag inte kände mig lite bättre i morse. Jag upprepar samma procedur i kväll så blir det nog bra. Jag hat känt mig bättre idag, så pass att jag tom cyklade ett pass. Lugnt, på Jonas rulle men med några fartökningar för att känna hur det låg till. Benen känns finfina, lungor och hjärta likaså men halsen kändes sådär....Undrar om detta är är ett resultat av att jag satt i ett kyligt stall i lördags? Nåja, oavsett vad det är så är det är inte fredag ännu och många kurer har passerat halsen innan dess.

Jag är nervös, det ska jag inte sticka under stol med men jag är trygg i tanken att jag har förberett mig så bra jag kan, både fysiskt och psykiskt. Jag är redo.....så redo som jag kan vara. Nu är det upp till mig på fredag att göra mitt bästa lopp någonsin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar