Sidor

tisdag 17 juli 2012

Omladdning

Jaha, då var VSM kört, en vilovecka med god mat och vin genomförd och nu är jag tillbaka i vardagen igen och blickar mot NM. Dags att ladda om sätta upp nya mål både visuellt och praktiskt. Enkelt? Nja, det visade sig att bara en simpel vecka i det "goda" livet framkallade latmasken i mig. Det tog faktiskt emot att dra ut på första passet i lördags. Inte var känslan bättre hellre men vad kan man förvänta sig när bränslet bestod i livets onyttiga varor? Det blev till slut ett pass att bara ta sig igenom och visst var det härligt när det var över. Jag hade liksom tagit mig över den "jobbiga" tröskeln!

Jag fick härlig revansch igår dock när jag gav mig ut på ett snabbdistanspass med inlagda backspurter. Det blev 10-12 ståendes backspurter i, för dagen, max och fasiken om jag inte blivit mer explosiv och stark? Kunde ha mer tryck i pedalerna än tidigare men jag är helt säker på att jag skulle kunna förbättra det ytterligare med bättre teknik. Nåja, så länge det går framåt och känns bra så är jag nöjd så kommer förbättringarna efter hand. Är det något jag lärt mig så är det att bestående förändring tar tid och detta är perfekt för mig, som har dåligt tålamod, att lära mig att "bida min tid".

Jag har slarvat med övrigt-träningen på sistone så det tänkte jag råda bot på nu genom att lägga in 2-3 corepass i veckan. Det gör ganska stor skillnad på hållningen samt "bärstyrkan" när man ligger i tempoställning. Dessutom känner jag mig svagare i form av lite värk i ryggen då och då. Slarvigt av mig, jag vet, men när sommartiden kommer är det lite svårare att motivera sig att gå på gymmet, det är roligare att vara ute och cykla. Nåvars, idag går startskottet för operation Bygga Upp Corestyrkan igen.


Något att sträva mot?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar