Sidor

fredag 6 juli 2012

Veteran SM i Tempo 2012

Jag satsade på pallen och kom halvvägs.... För att börja från början: Det var en härlig dag. För varmt dock för mitt tycke men det blåste i vart fall inte så mycket. Under uppvärmningen på trainern så svettades jag ymnigt trots att jag hittat en plats i skuggan. Känslan under uppvärmningen var ganska bra ändå och efter att ha kittat om cykeln med rätt hjul så begav jag mig till start. Starten gjordes från ramp och började därefter med nedförsbacke som följdes av uppförsbacke. Jag försökte att ta det lugnt uppför för att inte direkt dra på mig syra och det kändes som ett smart drag för resten av loppet var ganska tungt för mig. Värme samt tuff bana blev lite för mycket för mig men jag stretade på så gott jag kunde. Vid vändningen så såg jag att Lindahl från CK08 nästan var ikapp mig men jag försökte bara fokusera på mitt lopp. Jag stretade vidare och efter en stund körde hon om mig. Nu handlade det om ren överlevnad från min sida och herregud vad mycket man hinner tänka under ett lopp! Efter en stund kom även suveräna Hermansson från Hisingen om och nu försökte jag bara dundra på. Sista biten in mot mål var det riktigt tufft men jag försökte tänka bort alla onda tankar och bara fokusera på målgången. I mål kom jag på 49:57, snitt 36.04, vilket jag är mycket nöjd med under dessa omständigheter. Jag kom på 6:e plats av 8 starter men värt att notera är att en av damerna som slog mig på Smack-tempot med 40 sekunder, slog jag nu med 2:30. Alla små steg i rätt riktning räknas..... Jag är i alla fall glad även om pallplatsen låter vänta på sig. En dag som denna vet jag inte om jag kunnat "spotta" ur mig ett bättre resultat så denna dag får bli grunden till nästa års VSM satsning. Nu lägger jag detta lopp till handlingen och tar en veckas träningsfri semester. Sedan satsar jag vidare mot Smack-loppen och övriga tävlingar i augusti och september. Det är ju faktiskt mycket roligt kvar än i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar