Sidor

måndag 25 juni 2012

Semester

Idag inleder jag min semesterperiod på 5 veckor. Tråkigt läge.....
Vädret kunde ju vara bättre men just idag när jag bara ska promenera som aktivitet så känns det som om det kan vara vilket väder som helst. Ja, helgen gick och den hårda träningen sitter nu i benen...det känns, precis som avsikten var. Jag orkar knappt gå uppför de 3 våningar där vi bor men jag tänker att det är nog bra att röra lite på mig. På onsdag är det ju SMACK Tempo i Uppsala så det vill till att jag har lite mer "fläsk" i benen än vad jag har nu annars blir det tufft.

Efter gårdagens pass tvättade jag alla tre cyklarna. Tempohojen såg ut som om jag kört genom en leråker med den och den annars så vita, fina linjecykeln hade en gråaktig ton. Vi ska inte tala om hur kedja, krans och klingor såg ut.....I farten fick min finfina regn/trainer/pendlarcykel en totalgenomgång också och vips så stod det tre skinande "grabbar" i källaren, på rad, igen. Det är inte likt mig att låta mina ägodelar förfalla sådär då "puts och studs" är ett av mina motton. Mina befäl i det militära älskade mig :-)

I morgon ska jag hämta diskhjulet som nu är repat med nytt lager. Hoppas, hoppas nu att det slutar att "knarra" och att jag kan använda det på VSM. Till att börja i varje fall på Tempot på onsdag.


Slutligen vill jag göra lite "reklam" för min sadel som jag har på Tempocykeln. Adamo Time Trial heter den och alla (både män och kvinnor) som har besvär med domningar eller andra besvär "där nere" kan jag nästan lova kommer att älska den. I helgen satt jag i tempoställning i över tre timmar utan några som helst problem. När jag körde triathlon tidigare så satt jag 9 mil på den gamla sadeln och när jag skulle växla till löpning så hade jag tappat känseln i de nedre regionerna. Hälsosamt? Tja, tänk själv.
Jag har haft sadeln i c:a två månader nu (fick rekommendationen av Klas Johansson på en Bikefit) och har bara gott att säga om den. Den kräver viss tillvänjning dock då den är bredare fram men det går att justera med spännband under sadeln om så skulle behövas. I stället för att ägna energi till att "sitta om" på sadeln hela tiden kan jag nu koncentrera mig på mitt lopp och förhoppningsvis skicka ner energin i benen istället.

Adamo Time Trial


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar