Sidor

söndag 17 juni 2012

På soffan skapas inga vinnare


Vädret inspirerar verkligen inte men något jag hamrat in i pannan är att det är lika bra att ge sig ut i ur och skur. Vem vet vilket väder man får på en tävling? I går lördag var det sannerligen inte skoj väder. På agendan stod intervaller 2 x 15 km och lite tung i hågen gav jag mig iväg. Sanningen är den att jag knappt haft bättre känsla tidigare, än igår. Detta trots spöregn och mer eller mindre mot/sidvind! Riktigt glad var jag när jag kom hem och efter den obligatoriska avspolningen av cykeln så var jag riktigt lycklig över den känsla jag hade i kroppen. Trötta ben, javisst, men samtidigt otroligt peppad för nästa veckas träning, som blir den tuffaste på länge! Nu kan vädermakterna kasta vilket väder som helst på mig. Jag klarar allt!! Måndagen inleds med härliga 4 x 4 i backe. Hoppas känslan håller i sig!


Här står "pojkarna" på rad
På bilden syns vårt "trainer-rum" tillika min cykelförvaring. Städade upp efter vinterns tillhåll och lyckades faktiskt få till det riktigt hyggligt. Cyklarna på rad och tillbehör i korgförvaring samt hjälmarna hängades prydligt på rad. Nu ska jag bara laga några slangar så jag har extra vid behov men det får vänta.

Tempocykeln har fortfarande "fulhjul" då disken inte är klar ännu. Cykloteket skulle höra av sig när den var klar meeen tiden går och jag får abstinens. Det går ju alldeles bra att träna på dessa hjul men jag saknar den där känslan man får när finhjulen sitter på. För visst är man mycket snabbare med finhjul? ;-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar