Sidor

tisdag 19 juni 2012

Mot tuffa tider...

Gårdagens 4:or var tuffa. Jag tror alltid att jag ska "dö" efter sista intervallen. Helt utmattad hänger jag en stund i styret för att hitta tillbaka till nuet och för att kunna fokusera. Lustigt....nja inte då men känslan efteråt är oslagbar. Jag är ny på detta med 4:or. Tidigare har jag kört längre intervaller men jag antar att detta "trimmar" till det ytterligare. Vem kom förresten på att det ska vara 4 x 4? Nåja, effektfulla känns de i varjefall och illamående men lycklig trampar jag därefter hemåt med puré-ben i motvinden. Ska jag bli snabbare är det bara att plåga sig....

Väl hemma och efter stretch och dusch så fick jag "ström"-behandling i låren. Känslan av detta är lite olustig men det är supereffektivt! Man ser tydligt hur musklerna masseras av strömmen och visste man inte bättre ser det fan ut som om en aliens krälar runt i benen. Insida lår 20 minuter och utsida lår 20 minuter, sedan kändes låren tiptop igen.

Annorlunda avkoppling
Nu drar det ihop sig till hårdkörar-helgen där jag ska köra på tufft och bryta ner för att sedan efter helgen återhämta mig i uppbyggnadssyfte. Sedan är det bara sista en och en halv veckan kvar tills VSM. Allt är planerat i minsta detalj och nu är det verkligen upp till mig att prestera det bästa jag kan den 6:e juli.

I morgon blir det ett lugnt distanspass men på torsdag är det dags för 4:or igen, denna gång inbakat i ett distanspass. Sedan följer som sagt tuffa pass fre-lör-sön så, goodbye midsommar-snaps och öl. Fast jag lär nog överleva det också......

Inte ett ord från Cykloteket ännu. Jag saknar mitt diskhjul men får tålmodigt köra på fulhjulen tills det är fixat. Nu nojjar jag lite över tanken att disken inte fixad innan VSM men Cykloteket LOVADE så jag får väl vänta då.....

Så här ska ju cykeln se ut...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar