Sidor

lördag 23 juni 2012

Nu är det viljans makt som styr

Jag visste att det skulle bli en tuff helg, detta. Uppgiften var klar och tydlig. Kört hårt i utmattande syfte i dagarna tre! Detta ska följas av vila/aktiv vila för att sedan byggas på med vanliga pass igen, fram till VSM.

Midsommaraftonen firades med 2.5 timme på tempohojen där jag låg på Jonas rulle i en högre hastighet. Stundtals slitigt och det tog bra i benen. Vi avslutade rundan med 4 x 2 intervaller och rullade sedan hemåt och "firade" på riktigt. Det var ju så fint väder så det blev balkonghäng nästan hela dagen.



Idag har jag varit ute i dryga tre timmar, i tempoställning, där rundan avslutades med 2 x 15 km intervaller. När jag rullade hemöver var känslan allt annat än toppen. Värk i hela kroppen men samtidigt den där sköna känslan att "nu är det över".....för idag.
I morgon skall något liknande upprepas men sedan är det vila. Nu är det ren vilja som styr kroppen. Pannben, pannben, pannben!
Jonas har lovat mig ström i benen och det känns som om det behövs. Det är total urlakning av benen just nu så de uppskattar nog lite "omvårdnad".
Jag tycker att det är kul, tro inget annat, men samtidigt är det oerhört påfrestande, både fysiskt och psykiskt. Jonas kör ett liknande upplägg så det blir lite "ansträngt" ibland. Det är ju iofs förståeligt då vi båda är trötta och slitna.

Efter VSM är det en veckas "träningssemester" där jag mest ska chilla, läsa tidningar/böcker, lösa korsord och allt annat än cykel men sedan är det dags att ta tillbaka träningsandan då flera tävlingar väntar i år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar