Sidor

söndag 6 maj 2012

Ny sadel, lugn och ro samt grym pepp att träna!



Äntligen har min nya sadel anlänt! Uthämtad i kväll och monterad i morgon innan jag ska ut på mitt första pass enligt nya träningsschemat. Enligt uppgift ska det ta några rundor innan man vänjer sig men jag har höga förväntningar då så många talat gott om den. Inte jättesnygg men det skiter jag i, huvudsaken är att jag vänder tillbaka kastreringsprocessen som min nuvarande sadel håller på med....

Efter Brottbytempot körde jag med VCK's lugna grupp på torsdagen men sedan vilade jag fredag och lördag. Dels för att Jonas sa till mig att jag vinglade av utmattning på fredagmorgonen men också för att jag kört ganska hårt i en vecka utan någon vila alls. Sov länge på lördagen, sedan åkte jag hem till min mamma i Enköping och blev omhändertagen.

Idag söndag sov jag till nio, åt frukost och åkte sedan upp till Vallentuna IP för att köra VCK's damgrupp. Det blev en extremt lugn runda och det kändes faktiskt ganska lagom en dag som denna. Sedan åkte jag ner till Gym och Sim för att sola och basta. Fantastiskt skönt att avsluta helgen med lite egentid och bara ta det lugnt.

Nu sitter jag och väntar på att få åka och hämta Jonas, som kommer med bussen från Härnösand. Ska bli skönt att få hem maken igen. Det blir lite långsamt utan honom....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar