Sidor

torsdag 17 maj 2012

Bro Skällsta Tempo

Dags igen för SMACK Tempo, denna gång i Bro. Jag måste säga att mina förberedelser inte går till världshistorien som de bästa då jag somnade på soffan framför Girot och sömndrucket konstaterade, när jag vaknade, att vi skulle åka om 20 minuter....Jag har varit trött de senaste veckorna och det är nog en kombo av många faktorer. För lite sömn, upptrappad cykelträning och pollen? I varje fall vaknade jag till på vägen dit och uppvärmningen blev halvdan då vi hade lite begränsad tid på oss...

Jag kom iväg bra men tidigt kände jag att det skulle bli tufft. Andningen ville inte ramla på plats och jag fick ägna för mycket energi till att bara andas ordentligt. Benen kändes hyggliga men det blev för obalanserat på det hela taget...
Förhållandena var riktigt bra. Inte så mycket vind och hygglig värme samt att banan inte var så backig.
Det var första tävlingen på nya sadeln och det kändes jättebra! Jag måste dock justera den en aningen då jag gled framåt hela tiden. I skrivande stund har vi redan justerat detta och kört en femmila runda så det är fixat nu.

Jag är trots allt nöjd med mitt lopp. Banan var 22.6 km och sträckte sig Bro-Bålsta-Håtuna-Bro. Jag kom i mål som andra dam på en tid 28:20 (första dam hade 24:18) och snitt 35:37 så det var ju OK. Min strävan nu är ju att passera 36 km i snitt och det är inte långt borta så det är bara att bita i. Jag följer Alex träningsschema och det går framåt, minsann....

Nästa tempo är om två veckor och går Lunda-Gottröra-Lunda. En bana jag gillar och känner väl. Ska jag försöka persa då och spränga 36 km snittet? Ja, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar