Sidor

söndag 25 november 2012

Höga berg och djupa dalar

Ja, just så känns det nu. Å ena sidan känns mina träningspass så jäkla bra. Å andra sidan känner jag mig sliten. Det blir liksom lite av och på känsla vilket är lite påfrestande mentalt. Jag försöker lära mig att att allt inte är sus och dus men det är svårt. Man vill ju liksom att det ska flyta på.
Så för att behålla orken och motivationen så har jag lagt in lite mer vila på sistone. Hjärnan vill träna men kroppen orkar inte riktigt alltid. Det lustiga är dock att när jag tränar igen efter en sådan här extra vila så känner jag att jag klättrat upp ett pinnhål till. Less is more?
Ett fint kvitto på detta fick jag också denna helg då jag dubbelpassade igår med tung cykel direkt följt av löpning samt backträning på crossen idag. Kände mig stark igår men det var ingenting mot idag då jag verkligen kände mig stark och spänstig. Benstyrkan växer i takt med mitt självförtroende och det känns ju jäkligt bra redan i november!

Jag har haft lite problem med min axel på sistone vilket lett till att det blivit minimalt med simning samt styrkeövningar som retar axeln. Jag är såå tacksam över att Jonas håller koll på mig med sina naprapatkunskaper. Jag har legat ganska mycket på "bänken" på sistone där både ström och handkraft påverkat mitt axelparti i rätt riktning. Dessutom har jag ju ytterligare en naprapat som kan hjälpa mig med min rygg så jag känner att jag är i goda händer. Får se när jag känner mig redo för simning igen....
En annan akilles jag har är ju min högerfot som inte vill fungera optimalt vid löpning. Nu har jag hittat en bra kombo i pjucksen med dubbla sulor och riktiga löpsockor i rätt material. Nu bränner det inte lika mycket men resan är bara påbörjad. Just nu känns det som foten håller för 45 minuters löpning och det är ju visserligen bra men det är så jäkla irriterande att problemet finns överhuvudtaget! Allt detta för att en klumpig häst inte kunde hålla sin hov i styr för 4 år sedan......

På torsdag ska jag och Jonas på julfest nummer två, denna gång i CK08's regi. Arrangemanget anordnas på Bianchi Cykles and Café och det ska bli kul att träffa nya ansikten och få ta del av en ny atmosfär och klubbvision. Hoppas på ett bra 2013 tillsammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar