Sidor

söndag 18 november 2012

Nytt inför 2013

I går var jag och maken på trevlig klubbmiddag med Vallentuna CK. Vi åt gott, snackade cykel och mottog våra mästartröjor för vinsterna i Tempot tidigare i år vid Lindholmen. Kvällen blev dock ganska ung då både jag och Jonas känt oss lite slitna den sista tiden. Likt ett pensionärspar tackade vi för oss vid 21-tiden och åkte hem.
Att vi tackade för oss blev också symboliskt då vi båda går över och tävlar för ny klubb 2013. Personligen har jag haft tankarna länge då det har varit "ensamt" ute på tävlingarna. Jag var den enda damen från VCK som tävlade i cykel under 2012 och även om jag och Jonas kunnat stötta varandra så blir det inte riktigt samma sak.

Jag kommer att tävla för CK08 2013. Jag kommer fortsatt att sträva i min Veteransatsning i D40 vilken är att förbättra mina resultat, delta i fler Veterancupstävlingar, samt bomba vidare mot en pallplats i VSM Tempo. Nytt för 2013 blir även att jag ska köra linjelopp. Först ska jag köra SMACK-linjeloppen men när jag känner mig tillräckligt kavat ska jag även köra Veterancupsloppen. Jag hoppas helt enkelt att 2013 blir minst lika utvecklande som 2012 och det ska bli riktigt kul att komma in i en ny klubb och lära känna massa nya trevliga tävlingsåkare, dam som herr!


Stylish så det förslår!!
På Triathlonsidan kommer jag att byta klubb till Lactat3, som är en ganska ny klubb. Idén till detta föddes i samband med ett triathlonläger jag var på i februari i år, där vi coachades av Karl-Johan Danielsson. Han nämnde en satsning de tänkte göra där elit och motion skulle samlas under en "flagga" och där ett medlemsskap erbjuder mer än bara klubbtillhörighet. Jag tyckte att det lät intressant och bestämde mig därför att haka på. Nu har jag ju redan en coach men det känns verkligen bra att veta att det finns "täckning" i den nya klubben om jag behöver hjälp framöver. 2013 kommer jag att köra motionslopp men vem vet vad som händer 2014?
Lactat3 kan man läsa mer om här http://www.lactat3.se

Just nu känner jag mig sliten. Genomförde ett tarvligt pass i går på cykeln som jag avbröt och bestämde mig sedan för att vila tills på tisdag. Det har varit intensiv träning nu på sistone och då både sim/löp/cykel/styrka ska hinnas med under en vecka blir det ibland lite mycket för kroppen att ta in. Bara att lyssna på den och vila för att undvika krascher...

Vi besökte Cykelmässan under lördagen och det var mycket skoj att titta på. Jonas och jag träffade Janne, Per och Thomas och efter en fika styrdes kosan mot "Kommersen". Jag köpte nya skoskydd, en röd-vit Rudy-hjälm samt BakePro från Dalblads. Jag gör ju egna proteinmellanmål och ville prova på riktigt BakePro nu då jag kört med vanligt protein innan med blandat resultat. Kanske jag lyckas med mina proteinmuffins nu? Vi får se...

Idag läste jag f.ö om nyheter i Veterancupen 2013 och blev riktigt taggad att träna igen. Jag hoppas som sagt att kunna ställa upp i så många cuptävlingar som möjligt men vi får se, rent geografiskt, var de ligger. Roligt ska det bli i varje fall och med Linje i sikte så blir det väl dubbelt så roligt??










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar