Sidor

söndag 11 november 2012

Aj då......

Det är som ett tecken. Det var meningen att den skulle bytas nu. Finns det en mening med att händelser sker när dom sker?




Min Garmin 310XT hamnade lite otursamt i tvättmaskinen i lördags och rakt över glaset går nu en "fin"spricka från ett hål uppe i högra hörnet. Suck.....kasta aldrig in en klump med kläder som omsorgsfullt packats i hop efter en lerig körning ute. Titta efter först......annars blir det elektronik-soppa. Alltså klockan funkar finfint och efter att fukten försvunnit från insidan så ser man faktiskt siffrorna MEN......att blåsa runt med ett spräckt glas på klockan gör jag bara inte. Undrar om det går att laga? Nu lär den ju ta in fukt påpassligt....

 Innan jag konstaterat att klockan faktiskt fungerar så hade jag browsat runt på PC'n efter en ny och hittade en fanstastisk snygg, svart klocka (Garmin 910XT) som verkade passa mig perfekt. Förutom alla funktioner jag redan har så kan den räkna simtag, bassänglängder och annat simskoj. Undra om den kan simma åt mig också? Den tar vi! På väg till Vallentuna NU.

I veckan som gått har jag känt mig lite sliten. Jag har tränat på så gott det går men det har inte varit samma "udd" som tidigare. Det är tufft att vara kvinna en gång i månaden och jag vet att min prestation går ner rejält denna period så det är inte så mycket att fundera på. Nästa vecka är jag tillbaka på banan igen.
I lördags var jag och några VCK:are och cyklade vid Hagbytippen. Grusvägar+regnat=tungt underlag. Det blev en fantastisk träning men herrejisses vad jag fick slita. Grabbarna (gubbarna) flög upp för backarna och jag fick se ryggarna försvinna. Jag bestämde mig för att ta de mer moderata stigningarna denna gång och vänta med mördarbackarna tills det frusit på lite (och mitt eget läge är lite mer fördelaktigt). Det var jättekul att cykla där för man kunde verkligen välja egna vägar och anpassa stigningarna efter egen känsla. Hoppas på repris nästa helg.


Trots tvätt i "fejjan" så dröjde sig skiten kvar

 På lördag har VCK klubbdag med efterföljande middag på Nygårds Värdshus. Jonas och jag har ju varsin "fribiljett" till middagen då vi båda vann KM i tempo. Under kvällen ska diverse priser delas ut och jag hoppas på en trevlig kväll.....och på söndagen lite Hagby-Cross.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar