Sidor

söndag 2 december 2012

Lugn vecka med vila

Med en oroande vänsteraxel samt att jag känt mig lite sliten på sistone så bestämde jag mig för att vila en vecka. Så där bara! I normala fall så skulle jag ha gått sönder men nu har det känts behövligt. Jag har prioriterat sociala aktiviteter samt tagit det lugnt.
I måndags var jag och mina jobbarkompisar på "Al Dente", som ligger i Vasastan. Deras koncept erbjuder bl.a matlagning för grupper och vi lagade en trerätters måltid med svampsoppa, hemlagad pasta och en kycklingrätt. Jag stod för pastaskapandet och det var minsann inte lätt. Först skulle ju degen knådas i oändlighet tills den var tillräckligt stunsig. Sedan skulle den delas, plattas och köras ett gäng gånger i pastamaskinen. Resultatet blev dock en mycket god pasta som fylldes med en salsicciablandning. Mmmmmmm....Jag fick blodad tand och önskade mig raskt en pastamaskin i julklapp. Här ska göras hemlagad pasta!!

Jag har fått axeln behandlad ett par gånger under denna vecka också. Bäst att passa på när man är i stillhet, långt ifrån dips och andra styrkeövningar som retar axeln. Nu när jag sätter i gång igen är några styrkeövningar bannade. Nu måste jag ta det lugnt annars är det nog bara att stryka min comeback inom triathlon, vilket vore synd.

I torsdags var jag och Jonas på julfest på Bianchi Café. Det var CK08 (vår nya klubb) som anordnade italiensk buffé och det var väl ett trettiotal personer där. Kvällen bjöd på god mat, trevligt sällskap och en prisutdelning samt hedersomnämnande av prestationer inom klubben 2012. Det här verkar vara ett härligt,sammansvetsat gäng och det var jättekul att träffa nya bekantskaper samt snacka lite skit med gamla bekantskaper. Det här kommer att bli hur bra som helst!
Morsade också på en del av tjejerna i nya DamElit laget. Det är ju hur kul som helst att det skapats ett damlag och det ska bli så spännande att följa deras resa nästa år.

Under kvällen var det också leverans av de nya X-Kross glasögonen som CK08 fått i design i form av en snygg liten logga på bågen. Jag har ett par X-Kross sedan tidigare och har varit så nöjd med dem. Nu har jag två snygga bågar samt linser i orange, brunt samt transparenta. Bara att matcha efter tycke och smak!


X-Kross, CK08 Edition

Nu ser jag fram emot att starta träningen igen till veckan. Att leva ett liv i stillhet skulle aldrig passa mig och dessutom skulle jag bli mentalt störd tror jag. Jag vill vara ute. Jag vill springa och cykla. Jag vill simma. Jag vill vara hel och utvecklas. Bara så där...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar