Sidor

onsdag 12 september 2012

Wiklund goes off road

Jo....jag skulle ju alternativträna i fyra veckor nu och bara cykla lite så där till mans....allt för att bygga upp ett riktigt sug för hårdträning igen. Det höll i tre dagar. Nu när det är så fint väder känns det tråkigt att hänga på gym. Jag vill vara ute!!

Igår fick jag ett infall att jag skulle köpa en Cross. Jo, jag har ju funderat ett tag på hur jag ska kunna cykla ute så länge det bara går på säsongen och tänkt i dessa "köpe" banor förut. Nu slog jag slag i saken och hittade en jättefin, begagnad Scott på en känd cykelsajt.
Var och tittade och provcyklade i går kväll och affären gick i lås så med oss i bilen hem låg en röd metallic (typ) Scott och väntade på att få ett nytt hem.

Ikväll var jag ute och luftade den och weeee vad det gick i skogen. Det var ju jättekul och annorlunda mot att stirra ner i asfalt, som jag normalt är van vid. Jag tror att detta kan bli ett jättebra komplement till min träning och jag hoppas på att bygga upp starka ben till nästa säsong!


Efter denna ljuva skogsupplevelse, som bjöd på både grusväg, lera och skogsstigar så fick cykeln sig en avspolning och lite puts och studs. När jag ändå var igång så tog jag ut linjehojen och rengjorde den också. Det är tufft att rengöra vita cyklar och det krävdes allsköns knep för att få den vit igen. Nu står i varje fall 4 rena cyklar i förrådet. Linje- och Tempocykeln har gjort sitt för i år, Nishikin sätts på trainern och Scotten får agera "dirtbike" tills det blir för kallt att cykla ute. Nåja, jag har skaffat mig alternativ i varje fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar