Sidor

söndag 9 september 2012

Ramnäs Tempo och Veterancupsfinal i Tempo

I går var det Veterancupsfinal i Tempo i Ramnäs och både jag och Jonas stod på startlinjen. Banan var 18.5 km och relativt flack. Någon backe var det men det som bjöd på mest motstånd var några slakmotor. Motvind ut och med/sida hem. Vi steg upp tidigt på tävlingsdagen för Jonas hade start 08:13 och väl på plats var det kallt.....kallt. I väntan på min egen start virade jag in mig i en fleecefilt men kände mig ganska "urrig". När jag väl satte igång och trampa kom värmen men känslan var allt annat än bra. Flåsig och "lam". Tja, själva loppet kändes faktiskt bättre. Inget som går till min historia som något bättre lopp dock. Jag kom i mål på 31:13 (hade nog kunnat bli något bättre tid då jag fastnade bakom en bil sista 300 m utan att kunna bränna på...) och kände mig nog ganska nöjd ändå under förutsättningarna.

Sedan frös jag hela tiden fram till prisutdelningen trots trippla plagg. Inte för att jag hamnade på pallen i Ramnäs Tempot (jag kom 4/5), nej för att jag fick en bronsplakett för min tredjeplats i Veterancupen i Tempo D40.

Fin plakett
Summa: Jag är mycket nöjd med min säsong. Tanken var ju att jag skulle "se och lära" i år och att samla på mig erfarenhet och det har jag ju gjort, Big time! Jag har träffat massor med trevliga cyklister och varit på många roliga tävlingar. Nu ska det bli så roligt att planera inför 2013!

- Jag tävlade 16 ggr under 2012 (varav 11 ggr var träningstävlingar i SMACK serien)
- Deltog i Veteran SM i Tempo (plac. 6/8)
- Deltog i Nordiska Mästerskapen i Tempo (plac. 8/8)
- Klubbmästare Tempo Vallentuna CK för andra året i rad.
- Jag segrade i Upplands Cup (SMACK Serien) D40
- 3:a Veterancupen Tempo D40

Spanar in uppförsbacken!

It's over!!

1: Lena Bernström, Hofvet, 2: Maria Hermansson, Hisingen, 3: Gunilla Wiklund, Vallentuna

Glad 3:a i Veterancupen i Tempo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar