Sidor

torsdag 2 augusti 2012

Karby Tempo

SMACK Serien drog igång i går igen efter sommaruppehållet och denna gång var det Vallentuna CK som arrangerade.
Distansen var 20 km och banan var tuff med känslan att det blev lite orytmisk körning. Det blåste (ovanligt..) men temperaturen var god och allmänt en riktigt fin kväll.

Jag gick ut ganska tidigt i startordningen och loppet började med fin utförskörning. Andningen hamnade på plats tidigt och benen kändes bra. Jag har ju en känning på höger baksida lår och var kanske lite orolig för hur det skulle kännas men jag behövde inte vara orolig för det kändes bara bra.
Målet med kvällen var ju att få en bra känsla med mig till NM och jag ska inte sticka under stol med att numera är allt under 36 km/h i snitt per lopp ett "sämre" resultat för mig. Herregud, jag ska ju upp mot svenskor, norskor och en finska som ligger runt 39 km/h i snitt på sina lopp så det vill till att pressa ur varje liten ork ur benen. I varjefall gjorde jag ett bra lopp, tycker jag. Snittet precis under 36 km/h och 1.48 efter bästa dam, suveräna Berner från Fredrikshof. Benet höll och nu återstår bara ett pass inför dagen D på lördag.
11:15 startar jag, iförd svensk dräkt, och mitt mål är att göra ett jämnt, starkt lopp. Jag är där för att se och lära i första hand men jag tänker absolut inte känna mig underlägsen trots det starka motståndet. Jag SKA göra allt jag kan för att göra ett bättre lopp än på SM, rent prestationsmässigt. Kan jag göra det, ska jag vara MYCKET glad.



Hur än det går.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar