Sidor

fredag 17 augusti 2012

Trögt värre

Några dagar efter Nordiska så bröt en förkylning ut med "all inclusive". Jag kände ju mig skum och omotiverad efter SM men trodde nog att det bara handlade om just...omotivation men nu börjar jag misstänka att något var på G redan då. Jag har sällan problem att motivera mig för att träna då jag behöver göra något varje dag för att inte klättra på väggarna. Nu hade jag inga problem att sitta i soffan och glo på TV flera kvällar i rad utan att ens reflektera att mitt sinne skrek "get out!!"
Just nu befinner jag mig någonstans i slutskedet ...tror jag. Det går upp och ner hela tiden men hostan hänger i som en trogen vän.

Jag fick ställa in Odensala tempot i onsdags men hängde med Jonas och insöp lite atmosfär. Träffade några klubbkompisar och andra cykelbekanta som jag snackade med så tiden gick fortare än jag trodde för plötsligt så kom Jonas in på slutspurten på sitt lopp. Det var en härlig kväll och jag var så avundsjuk på alla friska människor som fick cykla. Men, men...ingen idé att stressa. Been there before and I have several T-shirts...
Jag får även ställa in Söderhamn tempot på lördag som jag var anmäld till men hänger med Jonas (återigen) och hejjar på. Vi ska mellanlanda i Gävle i kväll så det inte blir så långt att köra i morgon. Bor på Scandic (förstås) och får väl glädjas åt vår lilla minisemester istället. Så många gånger Jonas hjälp mig med moraliskt stöd (både inom cykel och ridning) så är det bara roligt att få återgälda lite...

På onsdag är det "Fysingen runt tempot" och även det ligger ju förstås i farozonen men man vet ju inte, ett mirakel kan ju ske men det ser tungt ut just nu. Hostar lite för mycket för att det skulle vara nära att ge med sig. Sedan har vi ju Svealandsmästerskapet i Örebro nästa helg....Jaja, jag kanske får ställa in mig på att det är över för i år och bara se till att bli frisk och glädjas över det jag uppnått i år? Det är surt men det kommer ju ett nytt år snart och då jävlar!!

Lagom glad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar