Sidor

söndag 26 augusti 2012

Det är aldrig för sent för en comeback!

och det är väl så jag får se det. Tre tävlingar kvar i år, varav en är träningstävling, sedan är säsongen över. Jag har missat två riktiga tävlingar samt två träningstävlingar under den tid jag varit sjuk men nu verkar det vara över. Ett läkarbesök senare och hostmedicin med power i så var saken biff. Förkylning samt hosta packade sin bag och lämnade mig.
Jag har lyckats hålla mig förhållandevis lugn under den ofrivilliga vilan. Soffläge samt TV-tittande blev en viktig rehab för mig och samtidigt lyckades jag få hjälp med mitt baksida lår, vilket plågat mig ett tag. Både Jonas och en annan naprapat har fått jobba med mig och det känns riktigt bra. Känns bra inför höst/vinterträning om inte annat.

Vad händer nu då? Jo, lördag 1/9 körs det Tempo DM i Kungsängen, 5/9 körs sista Smack Tempot, tillika Vallentuna CK's KM i Tempo, 8/9 körs sista loppet i Veterancupen i Tempo. Min plan är som sagt att köra dessa tre lopp för att sedan ägna en-två månader åt att köra alternativ träning samt gå ner i vikt. Jag är ingen direkt lättviktare och har blivit plågsamt uppmärksam på att det är tungt att köra uppför i Tempolopp. Därav tänkte jag droppa typ 8 kg av min barlast och se om jag får en annan känsla nästa år. Cykelträningen tas upp någon gång igen i slutet på oktober och då hoppas jag att det ännu går att cykla utomhus men får väl förlita mig på trainern i huvudsak.
Nästa år blir nog snarlik denna säsong med Smack, Veterancup och VeteranSM. Blir jag uttagen till NM är det en extra bonus men inget jag räknar med. Vore ju kul att blåsa lite liv i löpning och simning igen men vi får se......

Gamla tider.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar