Sidor

måndag 10 juni 2013

Tävlingshelg och Linjeträning

I fredags fick jag agera vindskydd åt Jonas. Han skulle tävla under lördagen och ville komma ut och vispa runt benen lite, lätt. Vi körde en runda på drygt 4 mil och jag borrade på i motvinden så gott jag orkade och visst börjar det redan hända grejer! Jag kände mig starkare än på länge och nu när huvudet är med lite bättre så orkar man ju övertala sig om att det faktiskt går! Jag kände mig riktigt nöjd när vi rullade in på gården. För en gångs skull så fick JAG dra Jonas :-)

Loket Wiklund
På lördagen åkte vi till Köping där Jonas tävlade i Tempo. Själv var jag hantlangare och "pepp" i det fina vädret. För en gångs skull var jag smart och smorde in lite solskydd då det är lätt att glömma solen i blåsten. Man bränner sig ändå....
Jag blev så sugen på att tävla själv, så sugen att jag faktiskt överväger att köra Svanesund, som är det sista loppet i Veterancupen i år. Om jag ändå ska åka med Jonas tvärsöver landet så kan jag ju själv köra loppet. Det känns nog inte lika drygt då. Dessutom är det ju lååångt kvar tills dess så jag hinner nog utvecklas mer tills dess och bli snabbare. Bara att streta på.

Nu till veckan tänkte jag köra lite Linje-träning. I morgon tisdag har ju min klubb CK08 ett event där man bjudit in damer till träningstävling med start i Markim. Detta tänkte jag köra samt onsdagens SMACK Linje som utgår från Lindholmen. De snabbaste lär ju försvinna snabbt men jag hoppas det finns en lagom grupp att köra i. Det ska bli riktigt kul att lufta sig lite igen. Hoppas på fint väder och pigga ben.

Nästa Tempoträning i SMACK serien jag tänker köra går 26/6 i Uppsalatrakten. Förra året tog jag pers i snitt på den banan men tror kanske inte på lika fin tid i år som då. Det är dock min favoritbana och jag ska göra så starkt lopp jag kan så vi får se. Distansen är 25.6 km och banan är ganska flack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar