Sidor

torsdag 6 juni 2013

Skokloster Tempo

Äntligen trädde jag då in i SMACK serien igen. Jag körde ju en variant på Lundatempot 10/4 (det datumet glömmer jag aldrig) men jag räknar inte det då det var under minst sagt tråkiga omständigheter så detta blev min "debut" så att säga.
Jag var lite nervös faktiskt och kände mig upprymd. Kvällen var underbar och blåsten i det närmsta noll vid start. Lite fipplig start men jag fick upp farten och kom iväg. Det var alldeles för dåligt tryck i benen dock men jag tänkte inte låta det bekomma mig. Första uppförsbacken kändes det som om jag stod still men det bekom mig inte heller. Sanningen är den att jag hade ganska dåligt fokus. Tittade på folk som stod vid sidan av vägen, tittade på dem jag mötte samt tänkte flera gånger att "vad fint det är här ute i Skokloster". Men svaga ben och lungor, dåligt fokus, vad gör det när man bara njuter av att känna känslan att det är så roligt att köra igen?
Denna bana är ganska tuff. När jag gick i mål så var jag trött. Maskineriet är inte så väloljat ännu samt att jag tror att bensinen inte räckte hela vägen heller men jag var NÖJD. Jag kände att jag inte kunnat göra mer denna gång och då är det gott nog. Mitt huvud är ganska vekt ännu men det blir ju bättre. Detta är ju mitt tredje år så jag minns ju hur det varit och jag får vara stark i tron att jag undan för undan kommer att förbättra mig igen så jag får vara schyst mot mig själv.

Banan var 22.6 km och jag körde in på 40:30 (snitt 33:48 km/h) och det får markera en nystart detta år. Jag tror att det är 5 tempon kvar att köra så det ser jag fram emot. Jag ska även komma iväg på några linjelopp hade jag tänkt. Det är dags att utvidga repertoaren och upptäcka nya, roliga utmaningar inför 2014.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar