Sidor

tisdag 4 juni 2013

Jag cyklar igen

Jag har äntligen smugit igång igen med cyklingen. Det går inte så fort men det går. Jag har ju försökt hålla igång med annat under mitt lågtryck så jag är inte helt "rökt" gällande styrka och kondition.
Jag har kört lite korta och långa intervaller samt några längre pass på sistone och det har känts mycket bra och framför allt har pannbenet fungerat samt glädjen har funnits där.

Vad händer nu då? Jo, jag har fimpat idén om att träda in i Veterancupen i år. Jag är helt enkelt inte konkurrenskraftig och det känns inte viktigt för mig att "träna" mig i form på tävlingar. Detta har jag SMACK-serien till, vilken jag ska kliva in i igen nu på onsdag. Gällande Veteran SM så ska jag åka men endast som Jonas sällskap. Jag får stå bredvid i år och titta på alla andra men det är OK, jag vet ju varför.

Att börja köra SMACK-serien igen ska bli kul. Dessutom så anordnar min klubb, CK08 träningar för damer i linje i Vallentunatrakten. Ett jättekul initiativ som förhoppningsvis ska locka fler tjejer att "våga" ge sig ut och tävla. Mer information finns bl.a här: CK08 bjuder in färska damcyklister till träningstävling
Alla tjejer som läser här, kom förbi för tusan. Det kan ju bli riktigt kul!

Andra små morötter jag försökt peppa mig med är att nästa år så ska jag och Jonas åka på cykelsemester. Kanske Mallis, kanske någon annan destination. Bara det blir sol, bra cykel, god mat och glädje så bryr jag mig inte så mycket om VAR bara det blir av. Om någon vill dela med sig av sina semesterpärlor får ni gärna tipsa här. Vore kul att få förslag på olika resmål men alla inlägg är välkomna!

I helgen som gick var det en riktig träningshelg med korta intervaller på fredagen, långa intervaller på lördagen och lite längre pass på söndagen. Underbart att komma ut igen och det går framåt, om än lite långsamt.

Stilbild efter fredagens intervaller


Ryggtavlor på söndagens tur

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar