Sidor

måndag 10 december 2012

December och födelsedag

Efter en vilovecka (mycket välbehövlig) så var det dags att anamma lite träning igen. Sanningen är den att jag kände mig jättefräsch och motiverad att köra igång igen och passen under veckan har känts riktigt bra.
På måndagen var jag ute och sprang i det härliga vintervädret. Jag sprang Molnbyrundan och skarvade på lite för att få ihop 8 km. Egentligen hade jag föresatt 10 km men jag tyckte att jag sprang med så dålig teknik på slutet så jag tog en genväg hem och hamnade mitt i en vattenläcka varpå jag fick plaska i vristhögt vatten några 10-tal meter. Inte skönt då det var -14 grader ute.....Hur som helst, jag tog mig hem och i flera dagar efteråt fick jag dras med en härlig träningsvärk i benen.

De cykelpass jag körde i veckan kändes riktigt bra. Starka ben, bra uthållighet men kanske lite vek i huvudet? December har en förmåga/historia att göra mig lite "klen" och det verkar vara samma i år. Bara att bita i och köra på så gott det går. Enligt erfarenhet vet jag dock att detta är min sämsta månad så jag försöker att inte analysera så mycket utan jag bara kör...Jag har 11 andra månader att analysera så...

I lördags fyllde jag år. Dagen var fantastisk och Jonas hade fixat allt så bra. Morgonfika, presenter, fika, middag och vin. Vi klämde in ett löpintervallpass däri också så det var en späckad dag. Dock gjorde vinet mig ganska trött under söndagen men va tusan, någon gång kan det väl få bli så också?


En hjulväska låg i en av presenterna. Passade finfint till diskhjulet
 I kväll var jag ute på Crossen och körde. Jag berättade ju här tidigare om att jag köpt belysning till cykeln men jag har ännu inte använt den! Därför var det nu dags att ge sig ut i mörkret för att se vad lampan gick för. Det var ganska halt ute samt lite småmoddigt här och var men jag trampade på och försökte hålla kursen. Jag var ute i drygt en timme och det var mestadels cykling på cykelbanor som gällde. Lampan var riktigt bra och lyste upp tillräckligt bra för att jag skulle se ordentligt men jag hade nog trott att den skulle lysa mer. Nåja, man får väl vad man betalar för och den dög ju faktiskt.

Det var ganska kallt i kväll men jag konstaterade att mina nya, snygga(?) skoskydd/värmeöverdrag faktiskt gör vad de ska, nämligen att värma mina fötter. Dessa köpte jag på cykelmässan i Kista och används nu tillsammans med windstopper överdrag vilket visat sig vara en bra kombo. Jag frös "bara" lite om stortå-topparna nu och det är nog ganska godkänt faktiskt.

Silverfötter värmer gott

Snygg i nya hjälmen samt bästa xkross brillor, CK08 edition


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar