Sidor

onsdag 3 oktober 2012

Uppgift: Boosta immunförsvaret!!

Det är då själva fan! Precis igångsatt i träning igen efter disastern i augusti kunde jag konstatera för en vecka sedan att jag var förkyld igen!!!


Alltså, denna gång gick det inte att stå emot. Jonas kom hem efter älgjakten med någon bacill som han så kärleksfullt pussade över på mig. MEN!!!!??? Jag vill ju cykla!!!! Jahapp, då var man tillbaka i snorträsket igen då? Men inget ont som inte har något gott med sig. Jag har haft tid att reflektera över varför jag så lätt tar åt mig förkylningar och blir sjuk. Jag har sedan tidigare konstaterat att jag har stort sömnbehov. Om jag sover minst 8 timmar per natt så mår jag som bäst men det är svårt att få till då jag är en sådan kvällsmänniska! Kan jag grunda med detta så är jag nog en bra bit på väg. Sedan har jag börjat ta både D-vitamin- och Zinktillskott för att boosta/skydda immunförsvaret ytterligare samt dricker Proviva varje morgon. Nu vore väl det tusan om det inte skulle bli lite bättre?

På måndag börjar träningen inför nästa säsong och det är ytterligare en anledning till jag måste hålla mig frisk! Jag har anlitat samma coach som Jonas har och kommer att få månadsprogram med uppföljning. Jag har satt upp höga (del)mål inför nästa säsong och behöver vägledning av någon som kan/vet. Jonas har gjort så fina framsteg så jag vet att han (coachen) kan. Vad (del)målen är kommer i ett senare inlägg när jag "satt" alla milstolpar för nästa år. Spännande ska det bli i varjefall!

Tja, annars har jag inte tränat sedan förra måndagen och det känns skitsegt. Jag KAN det här med att titta på TV nu.....Längtar till på måndag, som jag satt som den dagen som jag är frisk igen. Jag har fortfarande lite kvar av förkylningen men mår bra för övrigt så det borde inte vara några problem. Men nu gäller Sömn, Dvitamin, Zink och Proviva!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar