Sidor

måndag 8 oktober 2012

Underbart!!

Äntligen kom jag ut på en cykeltur. Vilken lycka!!

Idag direkt efter jobbet (hemmakontor idag) så bytte jag om och gav mig iväg. Jag hade satt upp en timmes rull på CX:en som mål och bara andas och njuta. Fick ihop drygt 30 km innan det började skymma och dags att bege sig hemåt. Jag försökte blanda asfalt med skogsstig och grusväg för att få lite variation. Det var underbart väder, kanske lite kallt om öronen men helt OK. Vilka vackra färger naturen bjuder på nu och alla löv som pryder marken! Som terapi att bara titta på!

Lycklig? Jajamensan!
Idag fick jag mitt träningsschema av min nya distanscoach, Andreas Lindén, som ska hjälpa mig att "härda" mig till nästa säsong. Eftersom jag ska ta upp min fantastiska triathlonkarriär nästa år *host, host* så har jag fått övningar i alla tre grenarna samt styrketräning. Första perioden blir ganska lugn med några tester för att kolla upp status och jag har ju varit risig så det kändes ganska tacksamt. Det ska i varje fall bli skönt att få struktur och progress i träningen. I morgon börjar jag med cykel samt lite löpning. Brick-training light alltså..Nåja, mitt huvudfokus ska ligga på Tempocykel även 2013 men det är ju skönt med varierad träning.

I kväll stod jag och tittade på min fina, blåa Nishiki som nu enbart tjänstgör som Trainercykel. Riggad på Trainern och redo att börja användas. Ett säkert hösttecken, om något, men samtidigt en härlig känsla som smyger sig på. Snart ska jag sitta där och kämpa, svettas, känna mig bäst, känna mig sämst, bara ta i som fan! Jag minns när jag körde mina första trainerpass förra året, just där på Nishikin. Jag hade bestämt mig för att börja köra ett pass på 30 km bara för att kolla läget. Jag kämpade på och en timme och 6 minuter senare var jag i mål. Hahaha...det var tider det. I år går jag ut med ett annat läge men jag är säker på att jag kommer att le åt mig själv när jag tänker tillbaka nästa år vid samma tid.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar