Sidor

söndag 14 oktober 2012

Liten bit på väg mot nya utmaningar

2013 blir året då jag återigen tänker köra några triathlon. Det ska bli jättekul och jag ser verkligen fram emot att få köra simpass och plåga mig med löpning igen. 2011 tappade jag ju lusten för både simning och löpning och bestämde mig för att pausa 2012 och bara köra cykel, vilket jag gjorde. 2012 gick och det har varit ett riktigt bra år vilket lett till nya krafter inför 2013.
Jag brinner dock mest för cykling och det är DÄR mitt huvudfokus ändå kommer att ligga. Jag har ju kört en veckas träning nu efter Andreas schema och vad roligt det har varit! Strukturerad träning som jag, på sikt, vet kommer att ge mig massor. Nu är det bara att hänga i så kommer 2013 bli minst lika bra!

I helgen var jag och Jonas på Runners Store och köpte nya löparskor. Jag tror att de jag köpte sist är typ tre år gamla så det var verkligen dags. Jag fick prova ett par Asics, ett par Nike och ett par New Balance. Jag har ett par Asics Cumulus sedan tidigare och gillar skon men så här med facit på hand så var de för små! De skor jag nu provade var i stl. 40 (!!!) och mina förra var 39. Nike skorna var både osköna och odugliga vid löpning, New Balance var helt OK men bäst var Asics Nimbus 14 och så blev det.....Idag genomförde jag första löppasset i dem och det kändes riktigt bra. Först hade jag kämpat en timme på cykeln för att avsluta med lite lättare löpning så skorna fick bekänna färg direkt. Varma cykelfötter blev varma löparfötter men jag slapp de blåsor jag ALLTID hittills fått, förmodligen på grund utav för små skor. Jag kan inte fatta att jag har stl. 40, det var ju inte länge sedan jag hade stl. 37????


Skor som passar Big Foot Wiklund

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar