Sidor

fredag 19 oktober 2012

Ont

Aj, aj, aj.....vad härligt det är med träningsvärk? Mina ben fick sig en rejäl match igår och det känns idag.....och kommer kännas i morgon. Benen ser ut (och känns) som telefonstolpar hehe...
Det första riktiga styrkepasset för benen kändes annars bra. Jag känner mig hyggligt stark men är ovan med de nya övningarna. Jag ska göra marklyft, benböj och utfallsteg med vikter. I går körde jag bla. benböj med vikter och det var nog det som gjorde att benen känns som de gör idag. Jaja, jag vänjer mig. Det är riktigt skönt att få köra i gång på riktigt nu.



Idag skulle jag ut och cykla efter att ha stängt hemmakontoret men ödet ville annat. Jag hade kittat upp mig och allt och råkade sedan låsa in nyckeln i förrådet....Ridå...Jag fick ta den planerade vilodagen istället. Det var ju så bra, jag skulle bara ut och trampa lätt, lätt för att benen skulle få röra på sig men som sagt.....Jag tar igen den cykelturen i morgon istället....innan jag ska väg och köra mitt simpass. Ordföranden i BRF:en blev min hjälte då han låste upp förrådet åt mig senare på kvällen så nu är saken ur världen.

I morgon är det sovmorgon som gäller. Jag är alltid mer trött när jag styrketränar så det känns viktigt att sova ordentligt i dessa perioder. Jag vill verkligen inte bli sjuk igen och som jag skrivit tidigare så försöker jag boosta mitt immunförsvar så gott som det går men allra viktigast är att sova ordentligt i varje fall.
På kvällen ska Jonas och jag gå på Ultravox, som spelar i Filadelfiakyrkan. Jag har "hängt" med Ultravox sedan den tiden då Midge Ure började som sångare. Jag tror jag var typ 14-15 år och "Vienna" kändes som det största som hänt i mitt liv. Ja, så kunde det vara då. Nu har gruppen släppt ett nytt album (som är riktigt bra) och ska nu turnera. Härligt Boys!!
Livet är inte bara cykel och träning, det finns plats för mycket musik också.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar