Sidor

måndag 29 oktober 2012

Nya prylar piggar upp

Veckorna går och allt känns verkligen bra. Min träning går bra, dieten funkar (även om viktminskningen uteblir ser jag hur jag håller på att forma om mig) samt livet i övrigt känns bra. Ändå är det lite tungt nu att gå in i den mörka perioden. Även om jag älskar hösten så känns det inte upplyftande med mörkret.

I veckan gav jag därför mig iväg och inhandlade belysning till Crossen, så jag kan cykla även efter mörkrets inbrott. En fin Silvalampa sitter nu på framstyret och någon röd variant på sadelstolpen för att synas bakifrån. Ännu har jag bara provat belysningen i källargången men det ser lovande ut.

Något annat jag suktat efter ganska länge är nya simfenor. Jag har ett par som är något nummer för små och det är svårt att få dem av och på samt att jag får kramp i fötterna av dem. Inte alltid men ganska ofta. När coachen ger mig simövningar där varannan övning är med fenor och varannan är utan så ger det mig dåligt flow i genomförandet och jag blir ganska less. Därför slog jag nu slag i saken och beställde nya från OlanderSwim, vilka jag har handlat av tidigare och varit nöjd. På två dagar hade jag mina fenor och nu kan jag sätta igång på riktigt. Passade gjorde de också!

I helgen var jag ute på Crossen och luftade mina lungor lite. Det var underbart väder och ganska kallt men vad gjorde det? Jag frös inte en sekund utan njöt bara av att vara ute. Så här på hösten blir det ju ganska mycket inneträning och man får ta tillvara på de tillfällen som bjuds. Nu har jag ju dessutom lampa så fler dörrar öppnas ju onekligen.

Just nu ligger jag på ett hotellrum i Malmö och tittar på TV. Två dagars vila väntar nu och kroppen ska få ta igen sig. Det blir ganska hektiska dagar när jag är ute på hotellen och jobbar så det brukar passa bra med vila i samband med detta. Jag har dock ganska tråkigt men det hör väl till? På onsdag...då jäklar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar