Sidor

lördag 13 april 2013

Tid att sörja

Så kom den då. Den där oundvikliga dagen då min mammas kropp inte orkade mer. I söndags somnade hon in efter en lång tids sjukdom. Vi visste ju sedan länge...men det går aldrig att förbereda sig ändå. Döden är final och plötsligt så finns inte en människa mer. Jag inser att det inte kommer fler stunder med mamma och det gör mig så innerligt ledsen. Jag har nog inte riktigt förstått...

Sov gott lilla mamma
Livet går dock vidare. Jag har Jonas och mina syskon vid min sida och det stärker mig i de svaga stunderna. Jag har stödet, nu är det bara tiden som återstår....

All kraft har dock runnit ur mig och det var svårt att mobilisera styrka till Smack seriens tempolopp som gick i onsdags. Jag hade bestämt mig för att köra tempot. Jag ville komma ut och vara "normal" men sorg är inget man tror att man ska kunna bemästra. Förr eller senare sipprar det ut och det är lika bra att man förlikar sig med det. Jag körde därför, under omständigheterna, så gott jag kunde och på det stora hela är jag nöjd.
Loppet gick på 15 km och det var en fin kväll med lite motvind ut till vändning. Det kändes som om ALLA körde om mig men jag lät mig inte stressas av det utan fokuserade på mitt eget lopp. Men...benen hade ingen kraft, mentalt var jag som kokt spagetti och som grädde på moset alldeles för varmt klädd. Jag sken dock upp temporärt denna kväll då min glädje till cykling i varje fall tog över för en stund.

Jag tränar på efter bästa förmåga men jag är så trött. I början på veckan var jag helt slut men det har blivit bättre och bättre. Jag siktar på nästa Smack tempo på onsdag och det blir vad det blir. Allt har sin sin...
I veckan kom våra nya klubbkläder så nu ska jag i varje fall kunna klä mig rätt. 08:as kläder är så snygga och kvaliteten var verkligen kanon. Nu väntar jag på tävlingssäsongen.....när jag är tillbaka på rätt sida igen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar