Sidor

onsdag 9 januari 2013

Strålande start på 2013

Året har börjat riktigt bra och jag har kommit igång igen efter katastrof-december. Allt känns faktiskt hyggligt. Löpningen går framåt och trots lite löpning på sistone så förbättrade jag mitt löptest på 3 km för någon vecka sedan. Cyklingen var lite tung inledningsvis men jag hittade snabbt tillbaka och har kunnat lägga på mer W än tidigare. Det enda som känts att jag tappat i är simningen. Minimalt med simning på sistone gör att det mesta faller tillbaka men det går ju att fräscha upp igen.

Förra veckan var jag ute på Crossen några vändor i det härliga vädret. Landsvägar är ju hyggliga att köra på medan grusvägar och dyl. fortfarande är för isiga för mina dubbfria däck. Det är ju så mycket roligare/skönare att cykla utomhus och jag hoppas att det blir en bra, tidig vår så jag kan hålla i utecyklingen nu. Förra året började min utomhussäsong i april. I år började den 1:a januari. Lite skillnad där.....

Stylad i ck08 acessoaries
På måndag ska jag genomgå en operation vilken gör mig mindre mobil några veckor. Jag planerar dock att vara på benen inom kort och använda benen. Dock blir det värre med styrketräning, simning och löpning ett tag framöver men det får gå. Huvudsaken är ju att jag kan cykla och fortsatt stärka ben, hjärta och lungor. Detta leder också till att det kanske inte blir så mycket aktivitet på bloggen men jag kommer tillbaka så fort det finns något träningsrelaterat att nämna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar