Sidor

lördag 22 juni 2013

Semesterplaner in making

En vecka kvar till semester. Så skönt och välbehövligt. 5 veckors ledig tid där jag bara jazzar runt och tar det lugnt. Nåja, jag ska ju träna ordentligt men överlag ska det bara slappas och varvas ner. I höst hoppas jag vara en helt ny människa med massor av energi och styrka.....

Vad händer nu då? Jo, när semestern påbörjas så är det ju så förnämligt att Tour de France också börjar. Även fast jag inte är så inbiten i sporten så älskar jag att följa etapperna på TdF. Främst för att det är så imponerande hur cyklisterna tar sig igenom loppet men också för de utmärkta kommentatorerna, Roberto Vacchi och Anders Adamson. Halva behållningen är faktiskt att lyssna på vad de har att berätta samt hur de gnabbas och hur kul de verkar tycka det är. Sann inspiration. Jag har upplevt Vacchi i andra arrangemang också och det är imponerade hur kunnig han är och har möjlighet att behålla sitt "flow" genom det han gör. Ser fram emot TdF 2013 helt enkelt!!
Jag ser också fram emot att åka ner till Ystad i slutet på juli för att kolla på Veteran SM. Jonas kör H40 Tempo och jag ska vara mentalt stöd och hantlangare. Vi ska bo i Tomelilla och förutom tävlingen ska vi försöka göra detta till en liten "minisemester" också. Jag gillar verkligen Skånelandet och många semestrar firades här förut men då i Malmö-Falsterbo, när jag var aktiv inom ridsporten. Vi åker tidigt på torsdagen och sedan hem igen på lördagen.
Annars så blir det nog att vara hemmavid. Jonas och jag har inte helt synkad semester utan bara tre veckor tillsammans. Detta gör att jag får "roa" mig själv den första och den sista veckan, vilket förstås inte är några problem. Jag har några småprojekt i hemmet jag tänkte ta mig an, sedan har jag ju också balkonghäng, finkaffe, radio, rosévin och förhoppningsvis massor med sol.

Min träning går riktigt bra. Det har inte blivit så mycket träning  men de pass jag gjort markerar utveckling varje gång vilket känns bra. Sista passet före midsommar var jag och Jonas ute och farttränade. Jag fick ligga på rulle i olika serier där hastigheten låg mellan 36-40 km/h för att försöka få lite känsla för fart igen, något jag tycks ha tappat på sistone. Det kändes i varje fall mycket bra, även om jag fick kämpa stundtals, och vi bestämde att vi ska försöka göra dessa pass lite oftare.
Glad efter fartpass med Jonas.
Idag blev det bara en powerwalk då det blev lite för mycket vin igår. : / I morgon är det dock dags att köra lite långintervaller igen för att väcka upp kroppen inför onsdagens tempolopp. Det ska bli så kul att köra igen och jag hoppas att det blir hyggligt väder.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar