Sidor

torsdag 12 april 2012

Odensala Tempo - det går framåt!

Igår var jag och Jonas iväg på det tredje Tempot i SMACK Serien, denna gång med start vid Odensala Kyrka. Vi körde ju detta Tempo förra året (min första TT tävling) så det fanns möjlighet att jämföra tid och känsla.

Det blåste och var kallt men jag var ändå peppad att få komma iväg och uppvärmningen kändes riktigt bra. Jag kom iväg bra och till skillnad från mina tidigare race och fokuserade på att vara avslappnad och andas korrekt. Tidigare tempon i år har varit kallare och det känns som om jag har hyperventilerat vid vissa tillfällen. Vid vändningen kände jag mig ganska fräsch och satsade lite mer på tillbakavägen. Det höll bra ändå in i mål (16,8 km) och jag förbättrade min tid från förra året med c:a 45 sekunder, trots avsevärt sämre väder! Detta räckte till bästa tiden bland damer denna gång, och det var ju roligt!

Nu blickar jag framåt. Jag har lyckats knyta till mig en värdefull kontakt i Temposammanhang och jag hoppas att det ska ge mig en skjuts framåt. Jag  behöver ju bli snabbare för att lyckas ordentligt i tävlingssammanhang och hårt arbete väntar men jag är verkligen motiverad. Om jag inte får ordentlig utdelning i år kommer jag att få det nästa år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar